Kundeservice og svar på almindelige spørgsmål
Kundeservice og svar på almindelige spørgsmål

Kundeservice

Nedenfor finder du svar på de mest almindelige spørgsmål omkring handel med DLT. Finder du ikke svaret her må du meget gerne kontakte os




Betaling


Bankoverførsel

Konto: Reg. nr. 4183 Konto 4380 866 803 i Danske Bank
IBAN: DK84 3000 4380 8668 03
BIC/SWIFT: DABADKKK

Butik

Betaling kan ske kontant eller med følgende betalingskort:

  1. Dankort
  2. Visa/Dankort
  3. Visa*
  4. Visa Electron*
  5. Mastercard*
  6. e-Dankort
  7. Maestro*

Gebyr ved betaling i butik:

  • *Danske kort af typen Visa, Mastercard eller Maestro tilægges et gebyr på 1,1% af transaktionsbeløbet
  • *Udenlandske kort af typen Visa, Mastercard eller Maestro kort tilægges et gebyr på 2,90% af transaktionsbeløbet
  • For Dankort og Visa/Dankort tillægges intet gebyr

EAN

For offentlige kan vi fakturere via EAN nr.


Finansiering

Vi tilbyder hjælp til finansiering - Læs mere om finansiering


Kredit

Vi benytter eksternt firma til kreditvurdering og sælger kun på kredit mod forudgående aftale herom.


Online betaling på website

Følgende betalingskort benyttes:

  1. Dankort
  2. Visa/Dankort
  3. Visa*
  4. Visa Electron*
  5. Mastercard*
  6. e-Dankort
  7. Maestro*

Gebyr ved betaling på website:

  • *Danske kort af typen Visa, Mastercard eller Maestro tilægges et gebyr på 1,45% af transaktionsbeløbet
  • *Udenlandske kort af typen Visa, Mastercard eller Maestro kort tilægges et gebyr på 2,75% af transaktionsbeløbet 
  • For Dankort og Visa/Dankort tillægges intet gebyr

Ved handel på webshop:

  1. Ved kortbetaling trækkes beløbet ved pakkens afsendelse.
  2. Ved dellevering trækkes hele beløbet ved første afsendelse. Ønsker du ikke dette beder vi dig kontakte os.
  3. Vi forbeholder os ret til at foretrække bankoverførsel frem for betaling med Dankort og kreditkort.

Betaling er 100% sikker og vi modtager ikke dine kortoplysninger.


Betal forud med betalingskort:

Ønsker du at betale faktura eller forudbetale ordre med betalingskort - Gå til online betaling



Butik

I vores butik kan du se et stort udvalg af de varer vi sælger, samt få inspiration og rådgivning. 

Butikken har åbent hverdage fra 09:00 til kl. 17:30. 

Lørdag, søndag og helligdage lukket.

Læs om vores butik



Finansiering

DLT tilbyder hjælp til finansiering via leasingselskab eller bank

Læs mere om finansiering



Forsendelser

Lagervarer afsendes samme dag ved bestilling inden kl. 14:00.

Ved fragtskade – og ved tvivl om fragtskade – skal der ved kvittering skrives ”Modtages med forbehold for skader”. Konstateres fragtskade ved åbning kontaktes DLT inden 3 hverdage. Emballage skal gemmes.

Modtages forsendelse uden forbehold er det ikke muligt at få erstatning for skade.

Nægt gerne modtagelse, hvis der er synlige skader – så tager vi os af det når pakken kommer til os.

Vi sender med GLS. Priserne er inkl. forsikring mod fragtskader.

Priser:

  •     0-9 kg - kr.    69,-
  • 10-19 kg - kr. 116,-
  • 20-29 kg - kr. 164,-
  • 30-39 kg - kr. 201,-
  • 40-49 kg - kr. 249,-
  • 50-59 kg - kr. 296,-

Er du ikke hjemme når pakken kommer, får du en seddel i postkassen. Herefter skal du kontakte GLS og kan vælge at:

  1. Få bragt pakken ud igen
  2. Få omdirigeret til anden adresse - f.eks. din arbejdsplads.
  3. Afhente hos GLS

Du er velkommen til at kontakte os for pakkenummer såfremt du ønsker pakken sporet.

Efterkrav- og opkrævningspakker kan ikke sendes længere.

Mindre tillæg for pakker over 200 cm må påregnes, da fragt for disse ikke kan beregnes automatisk af vores webshop.

Online beregning af fragtpriser gælder kun forsendelser i Danmark. Fragtpriser til udlandet, Grønland og Færøerne beregnes på forespørgsel.

På lørdage bringes pakker ikke ud.

Leveringsadresse kan være forskellig fra faktura-adresse. Du kan evt. få leveret pakken på din arbejdsplads eller andet sted, hvor der altid er nogen til at tage imod.

Til større forsendelser sender vi gerne på paller med fragtmand. Pris beregnes på forespørgsel.



Handelsbetingelser

Gældende for private:

Generelt

Ved køb af produkter hos DLT ApS (kaldet DLT), er salgs- og leveringsbetingelser gældende. Betingelserne omhandler alene handelskøb. Betingelserne kan kun fraviges ved skriftlig aftale.

Priser

DLT's priser fremgår af af vores website. De anførte priser er ab DLT´s lager og ekskl. forsendelsesomkostninger. Der tages forbehold for trykfejl, pris- og kursændringer. Alle priser er angivet i danske kroner (DKK). Tilbud fra DLT er kun bindende såfremt disse foreligger på skrift, og maximalt i 14 dage - med mindre tilbuddet angiver anden periode.

Levering

DLT fraskriver sig ethvert ansvar overfor køber i tilfælde af forsinket levering.

Det skal bemærkes, at det kan forekomme, at varer fra vores leverandører er forsinkede. Vores angivne leveringstid er derfor altid en estimeret leveringstid.

Der tages forbehold for trykfejl samt ændringer i produkternes specifikationer.

Forsendelse

Ved bestilling via web-shoppen på www.dlt.dk beregnes de totale omkostninger til fragt og oplyses inden køb. Af tekniske årsager kan vores webshop ikke beregne fragt på pakker over 150 cm, hvorfor et mindre tillæg på påregnes. Hvis der bestilles via telefon eller på anden vis, oplyses fragten på forespørgsel. Forsendelser sendes typisk med GLS eller andre iflg. forudgående aftale - og er for kundens regning. 

Hvis varen ved modtagelse viser tegn på transportskade er det købers pligt at gøre fragtfirmaet opmærksom på dette og skriftligt modtage forsendelsen med forbehold for skader. Køber skal selv rette henvendelse til transportøren. DLT er ikke ansvarlig for dækning af transportskader. 

Betalingsbetingelser

Alle leverancer sker mod kontant eller Dankort betaling. Kredit kan ydes til virksomheder og offentlige institutioner efter positiv kreditvurdering.
Alle priser er kontantpriser og der ydes ikke kontantrabat. Ejendomsretten overgår først, når fuld betaling er gennemført. Overskrides en betalingsdato er DLT berettiget til at debitere rente 1,5% pr. påbegyndt måned fra forfaldsdato til betalingen sker.

Reklamationsret og produktgaranti

Reklamationsret og teknisk service ydes i henhold til producenters servicebetingelser, gældende lovgivning samt DLT's gældende betingelser.

Såfremt varen eller dele deraf viser sig at være mangelfuld / fejlbehæftet (fabrikations- og materialefejl) har køberen 2 års reklamationsfrist fra modtagelsesdagen. 

Fejlmelding skal ske til DLT. Fabriksgarantien dækker kun reparation - ikke udlån af en tilsvarende vare. 

Reklamation skal meddeles DLT snarest muligt efter varens modtagelse og inden rimelig tid efter det tidspunkt, hvor køberen har eller burde have opdaget manglen. 

Der er mulighed for indlevering af varer til undersøgelse/reparation i butikkens åbningstid.

Medfølgende manualer til DLT's produkter forekommer hyppigt på engelsk og køber kan ikke rette krav mod DLT om at disse skal være på dansk. 

Reklamationsretten bortfalder, hvis manglen er forårsaget af køber, eksempelvis som følge af fejlagtig eller uautoriseret reparation eller brug, hvis serienummer er fjernet eller ødelagt samt hvis varen har været tilsluttet forkert eller med ukorrekt spænding/strømart.

Kompatibilitet imellem varer sikres af kunden, med mindre andet skriftligt aftales. 

Ombytning til ny vare kan ikke påregnes. Der må på en del produkter påregnes længere reparationstid, da reparationen i visse tilfælde sker i udlandet. DLT friholder sig for ethvert ansvar angående fabriksgarantier. 

Såfremt en reklamation fører til kreditering forbeholder DLT sig ret til at foretage fradrag for eventuelt manglende emballage eller tilbehør.

Mangler ved leverancer skal oplyses straks uden ophold. 

Såfremt en vare, der er returneret som garantireparation, intet fejler, vil køber blive debiteret et eftersynsgebyr på kr. 250,- ekskl. moms + forsendelsesomkostninger. 

I tilfælde af fejl på varen, som hører ind under den 2-årige reklamationsret, returnerer DLT varen uden forsendelsesomkostninger for køber inden for Danmarks grænser ekskl. Grønland og Færøerne. Modsat skal køber afholde omkostningen af forsendelsen til DLT.

Reparation af varer uden for garanti faktureres til kr. 448,- pr. time ekskl. moms. I denne pris indgår ikke reservedele. Mindste takst er 1/ 2 time. Grundgebyr 100,- pr. reperation ekskl.moms.

Returret/fortrydelsesret

Der ydes 8 dages returret, såfremt varen fremstår som ny og er i original emballage. Dette gælder dog ikke software, forbrugsvarer, Pick-up' er, pærer, bestillingsvarer og varer som ikke fremgår af gældende sortiment. Forsendelsesomkostninger krediteres ikke.

Under hensyntagen til ovenstående begrænsninger, vil 90% af beløbet blive krediteret ved en returnering af et produkt, såfremt pengene ønskes tilbage. Ønskes et andet produkt istedet krediteres 100% af beløbet. Dog kan der aldrig kræves højere pris ved kreditering end gældende dagspris.

Der ydes desuden fortrydelsesret for forbrugere hvor køb er leveret via forsendelse: Hvis et køb fortrydes og varen er købt via postordre eller over Internettet kan varen returneres inden 14 dage fra modtagelsen (vedlagt kopi af faktura) til DLT's adresse. Returnummer skal rekvireres på 36 37 00 00 inden returnering af varer.

Returnering sker for købers regning og risiko.

Vi tager kun varer retur i ubrugt, original og salgsbar stand. Emballage skal være ubeskadiget og må ikke være mærket, skadet, tapet eller skrevet på. Varen krediteres herefter og du bedes vedlægge reg./kontonr. så vi kan overføre dit tilgodehavende elektronisk. Fortrydelsesretten kan også udnyttes ved at undlade at modtage varen.

Ansvarsbegrænsning

I det omfang DLT i henhold til lov om produktansvar, kan gøres ansvarlig overfor køberen, er DLT's ansvar begrænset til produktansvaret, og omfatter således ikke ansvar for eventuelt tabt arbejdsfortjeneste, transportomkostninger, driftstab med videre.



Hvem kan handle ?

DLT handler med alle - erhverv, forhandlere, offentlige, foreninger, private, m.v.

Hvad enten du har brug for en daglig leverandør af småting eller en partner med tilhørende rådgivning.

Vi ekspederer og rådgiver dagligt kunder over hele landet, og vi sætter en ære i, at det produkt du køber skal svare til dit behov - uanset hvem du er.

Vi handler bl.a. med:

Engros- og storkunder

Forhandler, udlejningsfirma, eller anden form for engros handel. Vi tilbyder fordelagtige vilkår for fagfolk.

Erhvervskunder

Mange virksomheder har behov for professionel lyd og lys. Flere har interne medarbejdere, der håndterer AV, lyd, lys, messer m.v. Vi er fast partner for mange og står klar.

Foreninger m.v.

Foreninger, medborger-, kultur- og forsamlingshuse. Alle steder hvor folk samles er der ofte behov for professionel lyd og lys.

Offentlig

Skoler, SFO'er, ungdomsklubber rådhuse og andre steder, hvor der er behov for professionelt lys og lyd til underholdning og præsentation. Naturligvis med EAN betaling.

Restauratør

Café, diskotek, hotel, restaurant og andre steder, hvor dit fokus er: Kunden er i centrum.

Scene

Teater, shows og scener – amatør såvel som professionelle.



Online handel/webshop

Ordre kan enten sendes eller afhentes. Dette vælges ved bestilling.

Lagervarer afsendes samme dag ved bestilling inden kl. 14:00.

Er varen ikke på lager undersøger vi pr. automatik leveringstid og kontakter dig snarest.

Vi sender med GLS – se afsnittet forsendelser.



Showroom

I vores showroom kan du se et stort udvalg af de varer vi sælger, samt få inspiration og rådgivning.

Åbent på hverdage fra kl. 09:00 til 17:30.

Ring gerne for forudgående aftale, så vi afsætte tid til dit besøg. 

Læs mere om vores showroom



Support

Hos DLT er det vigtigt, at du får den maksimale udnyttelse af de produkter du køber. Med support menes besvarelse af få tekniske spørgsmål i forbindelse med almindelig brug af produktet. Ved dybdegående spørgsmål henviser vi til manualerne.

Med mange tusinde varer håber vi, du har forståelse for, at vi måske ikke altid har et svar parat på komplicerede spørgsmål, men vi kan finde ud af det og vender så tilbage til dig.

Vi har desværre ikke mulighed for at yde support på software.



Returnering

DLT tager under visse omstændigheder varer tilbage og giver pengene helt eller delvist tilbage.

Der er to typer:

A. Den almindelig returret.
B. En fortrydelsesret ved forbrugerkøb, som kræver bestilling til levering ved forsendelse.

Der er dog visse begrænsninger knyttet til begge, som er forklaret nedenfor:

A. Den almindelige returret

Som udgangspunkt giver DLT 8 dages returret fra fakturadato (bemærk dog 14 dages fortrydelsesret ved visse forbrugerkøb – se nedenfor).

Regler for returret:

  1. Gælder 8 dage fra fakturadato
  2. Varen skal fremstå som ny og være i original ubeskadiget emballage
  3. Alt tilbehør (kabler, CD’er mm.) skal være med
  4. Varer som ikke fremgår af gældende katalog tages ikke retur
  5. Software, pærer, væsker, pick-up´er og forbrugsvarer tages ikke retur
  6. Bestillingsvarer tages ikke retur
  7. Forsendelsesomkostninger krediteres ikke
  8. Under hensyntagen til ovenstående begrænsninger, vil 90% af beløbet blive krediteret ved en returnering af et produkt, såfremt pengene ønskes tilbage. Ønskes et andet produkt istedet krediteres 100% af beløbet.
  9. Dog kan der aldrig kræves højere pris ved kreditering end gældende dagspris.

B. Fortrydelsesret ved visse forbrugerkøb

Hvis man som forbruger bestiller varer på DLT's webshop, har man en lovbestemt fortrydelsesret, som vi selvfølgelig honorerer.

Følgende krav skal være opfyldt før fortrydelsesretten er gældende:

  1. Der skal være tale om et forbrugerkøb
  2. Varen skal tilsendes
  3. Varen skal sendes retur til DLT inden 14 dage
  4. Varens stand skal i alt væsentligt være som da du modtog den
  5. Du betaler fragten begge veje
  6. Vedlæg relevante papirer

Ved forsendelse og indlevering retur:

  1. Ring til DLT på telefon 36 37 00 00 og bed om et returnummer
  2. Vedlæg kopi af faktura
  3. Skriv returnummer uden på pakken (det nummer du har fået af DLT)
  4. Vedlæg omhyggeligt udfyldt returskema med fejlbeskrivelse/årsag 
  5. Alt tilbehør (kabler, stik, manualer, software mm.) skal altid følge produktet
  6. Send varen i egnet og holdbar emballage

Forbrugerkøb:

1: Hvad er et forbrugerkøb?
Et forbrugerkøb er et køb foretaget af en privatperson og ikke af et firma. For erhvervskøb henviser vi til vores Salgs- og Leveringsbetingelser.

2: Hvornår betragtes en vare som tilsendt?
For at dette krav betragtes som opfyldt, skal varen være tilsendt, f.eks. med Post Danmarks erhvervspakker. Ligeledes er kravet opfyldt, hvis du har hentet pakken på posthuset, fordi du ikke var hjemme, da pakkeposten forsøgte at levere pakken. Kravet betragtes derimod ikke som opfyldt, hvis du selv har afhentet varen på DLT's adresse.

3: Hvornår skal varen være DLT i hænde?
Det er vigtigt, at du leverer varen tilbage indenfor 14 dage. De 14 dage regnes fra den dag, du har modtaget varen til den dag, hvor du enten har indleveret varen på DLT's adresse, eller har afleveret den på posthuset eller til en fragtmand. Husk at få en kvittering og gem den indtil du har fået dine penge tilbage.

4: Mister jeg min fortrydelsesret hvis jeg åbner emballagen?
Nej. Du kan frit åbne yderemballagen. Hvis du åbner selve produktets emballage skal du åbne den forsigtigt, så produktet og emballagen fremstår som nyt/ubrugt når du sender det retur. Hvis det ikke kan lade sig gøre at åbne emballagen uden at den får mindre skader, har du dog stadig din fortrydelsesret i behold. Bemærk dog at varer med forsegling - f.eks softwarepakker, væsker, m.v. - skal være ubrudt. Visse varer som pærer, pick-up'er, o.lign. tages ikke retur. Se vores salgs- og leveringsbetingelser. Hvis du glemmer at sende noget af produktet retur, som f.eks. manualer, kabler eller lignende kan du heller ikke regne med at vi tager varen retur.

5: Får jeg også pengene for fragten tilbage?
Nej. Hvis du benytter dig af din fortrydelsesret, får du ikke pengene tilbage for fragt og et evt. ekspeditionsgebyr. Du skal ligeledes betale evt. fragt/porto, når du sender varen tilbage til os. Du kan selvfølgelig vælge, at bringe den til vores adresse selv.

6: Skal jeg sende noget med?
Du bedes venligst vedlægge følgende: En kopi af faktura, den komplette vare og et kort brev eller notat, hvor du skriver at du ønsker at benytte dig af din fortrydelsesret. Dertil vil vi godt bede dig om, at vedlægge dit kontonummer til din bank- eller girokonto så vi kan overføre pengene elektronisk til dig.



Reklamation

Varer, der er købt i Danmark, er omfattet af 2 års reklamationsret. Såfremt varen eller dele deraf viser sig at være mangelfuld / fejlbehæftet (fabrikations- og materialefejl) har køberen 2 års reklamationsfrist fra modtagelsesdagen.

Reklamationsretten bortfalder, hvis manglen er forårsaget af køber, eksempelvis som følge af fejlagtig eller uautoriseret reparation eller brug, hvis serienummer er fjernet eller ødelagt samt hvis varen har været tilsluttet forkert, med ukorrekt spænding/strømart eller brugt forkert. Reklamationsret omhandler heller ikke sliddele.

Opfylder dit produkt betingelserne for reklamationsret bliver det repareret på garanti.

Vi opfordrer generelt til, at du forud for indlevering, kontakter os for at høre om fejlen kan afhjælpes.

Indleveres produkter til garanti reparation uden at opfylde betingelserne, forbeholder vi os ret til at fakturere forbrugt tid til gældende timepris. Det samme gælder ved indlevering af vare, hvor fejl som er defineret og angivet af kunden, ikke kan konstateres. DLT forbeholder sig retten til at bede om betaling forud for afsendelse. Ved afhentning betales samtidig med afhentning.

For at beskrive et præcist problem, som evt. er periodisk, modtager vi meget gerne film af fejlen.

Opfylder du betingelserne, kan du indlevere dit produkt i vores butik – eller sende det til os.

Ved forsendelse og indlevering:

  1. Ring til DLT på telefon 36 37 00 00 og bed om et RMA nummer
  2. Vedlæg kopi af faktura
  3. Vedlæg omhyggeligt fejlbeskrivelse 
  4. Alt tilbehør (kabler, stik, manualer, software mm.) skal altid følge produktet
  5. Send varen i egnet og holdbar emballage

Download skema her

Du hører fra os når vi har undersøgt dit produkt.



Reparationer (RMA)

Vi reparerer kun produkter købt hos os.

Vi opfordrer generelt til, at du forud for indlevering, kontakter os for at høre om fejlen kan afhjælpes.

Såfremt produktet er købt hos os, kan det indleveres i vores butik - eller sendes til os.

Ved forsendelse og indlevering:

  1. Ring til DLT på telefon 36 37 00 00 og hør om fejlen kan afhjælpes 
  2. Vedlæg omhyggeligt skrevet fejlbeskrivelse
  3. Alt tilbehør (kabler, stik, manualer, software mm.) skal altid følge produktet
  4. Send varen i egnet og holdbar emballage

Download skema her

For at beskrive et præcist problem, som evt. er periodisk, modtager vi meget gerne film af fejlen.F.eks. fra mobil telefon

Vi påbegynder undersøgelsen og fejlsøgning af din vare få dage efter modtagelse. Vi betragter din indsendelse som en ordre til opstart af reparation.

Du hører fra os når vi har undersøgt dit produkt.

Vi giver gerne tilbud eller overslag på reparationen inden vi påbegynder selve reparationen. Dog undtaget følgefejl og undervejs opdagede fejl.

Indleveres et produkt til reperation, hvor fejl som er defineret og angivet af kunden, ikke kan konstateres, fakturerer DLT forbrugt tid i henhold til gældende timepris.

Såfremt reparationen - efter fejlsøgning og undersøgelse - ikke ønskes påbegyndt, koster undersøgelse og behandling kr. 395,- incl. moms.

Ønskes reparationen påbegyndt tillægges brugt undersøgelsestid til den samlede reparation – typisk 30 minutter arbejdstid.

Pris for reparation er kr. 125,- i grundgebyr og kr. 585,- pr. time. Priser incl. moms.

Der beregnes minimum 30 minutter og der afrundes til hvert kvarter. Hertil kommer udgift til reservedele.



Åbningstider

Vi har åbent hverdage fra 09:00 til kl. 17:30.

Lørdag, søndag og helligdage lukket.

Grundlovsdag 5. juni lukket.

Find vej til DLT